11 de juliol 2010

PUJADA AL RAS DE CLARENT -Serra de Catllaràs-

El dia de Sant Fermí vam eixecar-nos doreta i vam caminar els 9 kms que separan Vilada de Sant Romà de la Clusa , el camí es pot fer també per pista, que es l'opció que vam escollir, doncs, malgrat ser una pista, té unes vistes dels entorns impresionants, (passos canadencs, font del Vidrie, Can Massana, Can Miralles, el Castell de l'Areny, el pas i barranc de l'Escalell, area de lleure de la casa del Clot, on vam descansar una mica i vam carregar aigua. Ja solament quedàvem dos quilómetres fins arrivar a la Clusa. Un cop arribats al refugi vam fer el cafetet de rigor, i en Ramón i la seva companya ens van indicar el camí fins el Ras de Clarent. Txino Txano en uns tres quarts d'hora vam arribar al prat. Veiem el Puigmal, el Pedraforca, la Serra d'Ensija, jo diria que Port del Compte, i l'esclat de vida d'aques estiu, flors, plantes, insectes, papallones, aguilots.............. Vam estar una bona estona abans de desfer camí fins el refugi. Vam aturar-nos en un rierol per tal de refrescar el peus i en acabar cap el refugi a dinar una mica.